Best Android Emulators

بهترین شبیه‌ساز‌های اندروید برای تجربه بازی‌های قدیمی

موبایل‌های هوشمند امروزی، در حقیقت کامپیوترهای بسیار قدرتمندی هستند که کف دستان ما جا می‌شوند. این کامپیوترهای کوچک که به راحتی در جیب ما قرار می‌گیرند، حتی از بسیاری از کامپیوترهای یک الی دو دهه گذشته قدرتمندتر هستند. یکی از اتفاقاتی که به دلیل قدرت بالای گوشی‌های مدرن میسر شده است، انجام بازی‌های قدیمی خاطره‌انگیز روی آن‌ها است.

از بازی‌های کنسول‌های میکرو و سگا گرفته تا کنسول‌های جدیدتری مانند پلی‌استیشن یک و دو، همه و همه قابلیت اجرا روی گوشی‌های مدرن را دارند. اپلیکیشن‌هایی که قابلیت اجرای بازی‌های قدیمی را فراهم می‌کنند، با نام شبیه‌ساز شناخته می‌شوند. چرا که در حقیقت این اپلیکیشن‌ها، فضای کنسول‌های قدیمی را روی گوشی‌های هوشمند به اصطلاح «شبیه‌سازی» می‌کنند و به همین دلیل این اسم برای این مدل از برنامه‌ها انتخاب شده است.

معرفی شبیه‌ساز‌های اندروید برای تجربه بازی‌های قدیمی

پیش از شروع مطلب و معرفی بهترین شبیه‌سازهای اندروید، باید به این نکته دقت کنید که این اپلیکیشن‌ها به خودی خود شامل بازی‌ نیستند و شما پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها، باید به صورت دستی،‌ فایل‌های بازی‌های قدیمی را دانلود کرده و از طریق این اپلیکیشن‌ها آن‌ها را اجرا کنید. با ما و فهرست بهترین اپلیکیشن‌های شبیه‌ساز کنسول‌های قدیمی همراه باشید.

شبیه‌ساز Snes9x EX+

یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین کنسول‌های قدیمی، کنسول سوپر نینتندو است. این کنسول که در سال ۱۹۹۰ به بازار عرضه شد، به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران دارای تعدادی از بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ است. شبیه‌ساز کاملا رایگان Snes9x EX+ به راحتی می‌تواند تمامی بازی‌های این کنسول را روی گوشی‌های اندرویدی اجرا کند. کافی است این برنامه را نصب کنید و بازی‌های سوپر نینتندو را درون آن اجرا کنید.

دانلود شبیه‌ساز Snes9x EX+

 

شبیه‌ساز MD.emu

کنسول سگا جنسیس (یا همان مگادرایو) یکی از کنسول‌های بسیار خاطره‌انگیز برای دهه شصتی‌ها محسوب می‌شود. بازی‌هایی مانند شورش در شهر یا سونیک، از جمله بازی‌هایی هستند که اکثر ماها با آن‌ها خاطره داریم. شبیه‌ساز MD.emu، امکان اجرای بازی‌های کنسول سگا را برای کاربران فراهم می‌کند. تیم سازنده این شبیه‌ساز، همان تیمی است که شبیه‌ساز Snes9x EX+ را توسعه داده است. تنها نکته این شبیه‌ساز این است که بر خلاف Snes9x، اپلیکیشن رایگانی نیست.

دانلود شبیه‌ساز MD.emu

 

شبیه‌ساز DuckStation

بدون شک پلی‌استیشن یک، یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین کنسول‌های تاریخ به حساب می‌آید. کنسولی که با عرضه‌اش در سال ۱۹۹۴، توانست دنیای بازی‌های ویدیویی را دستخوش تغییرات اساسی کند. یکی از بهترین روش‌ها برای تجربه بازی‌های کلاسیک این کنسول روی گوشی‌های موبایل، استفاده از نرم‌افزار DuckStation است. نرم‌افزار رایگانی که به راحتی می‌تواند بسیاری از بازی‌های این کنسول محبوب سونی را بدون دردسر اجرا کند. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با اولین کنسول خانگی سونی خاطره دارید، به هیچ‌وجه فرصت دانلود و نصب DuckStation را از دست ندهید.

دانلود شبیه‌ساز DuckStation

 

 شبیه‌ساز PPSSPP

در سال ۲۰۰۵ سونی اولین کنسول قابل حمل خود را با نام Playstation Portable به بازار عرضه کرد. کنسولی که توانست خیلی سریع به یکی از دوران‌سازترین کنسول‌های تاریخ تبدیل شود. اپلیکیشن PPSSPP، یک شبیه‌ساز رایگان برای اجرای بازی‌های این کنسول است. این اپلیکیشن را می‌توانید به راحتی از فروشگاه گوگل دانلود کرده و با ریختن فایل‌های بازی، به تجربه آن‌ها بپردازید.

دانلود شبیه‌ساز PPSSPP

 

 شبیه‌سازهای با نام‌های RetroArch و Lemuroid

شبیه‌سازهایی که در بالا معرفی شدند، همگی مخصوص شبیه‌سازی بازی‌های یک کنسول خاص هستند. اما دو شبیه‌ساز دیگر با نام‌های RetroArch و Lemuroid وجود دارند که به اصطلاح شبیه‌سازهای چند کنسولی هستند. این اپلیکیشن‌ها، قابلیت شبیه‌سازی بسیاری از کنسول‌های قدیمی را دارند اما راه‌اندازی و تنظیمات آن‌ها کمی دشوار است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم فقط در صورتی که نتوانستید با اپلیکیشن‌های بالا بازی‌های مورد نظر خود را اجرا کنید، سراغ این دو اپلیکیشن بروید.

دانلود شبیه‌ساز RetroArch / دانلود شبیه‌ساز Lemuroid

 

در انتها لازم می‌دانیم که یک بار دیگر به این نکته اشاره کنیم که این اپلیکیشن‌ها به خودی خود شامل بازی نیستند و برای بازی کردن بازی‌های قدیمی، باید فایل‌های آن‌ها را دانلود کرده و با این نرم‌افزارها آن‌ها را اجرا کنید. با یک جستجوی ساده هم می‌توانید به راحتی به فایل‌های این بازی‌ها دسترسی پیدا کنید.