معرفی بهترین اپلیکشن‌های هوش مصنوعی اندروید

معرفی بهترین اپلیکشن‌های هوش مصنوعی اندروید

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موضوعات در دنیای تکنولوژی در یکی دو سال اخیر، مبحث هوش مصنوعی بوده است. سرویس‌هایی مانند ChatGPT از زمان عرضه‌شان به محبوبیت بسیار زیادی میان افراد دست پیدا کرده‌اند و به نوعی مسیر دنیای تکنولوژی را تغییر داده‌اند.

 

اپلیکشن‌های هوش مصنوعی اندروید

همه‌گیر شدن هوش مصنوعی باعث شده که مخصوصا در سال گذشته، شاهد انتشار و عرضه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلفی بر پایه هوش مصنوعی باشیم. حتی اپلیکیشن‌های بسیار معروف نیز با اضافه کردن ویژگی‌های هوش مصنوعی، سعی کردند تا از این رقابت جذاب عقب نمانند.

به دلیل تعدد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده‌اند و بسیار راحت در دسترس افراد هستند، انتخاب و پیدا کردن اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی که واقعا بتوانند به ما در زندگی روزمره و کاری کمک کنند، کاری بسیار دشوار است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله،‌ تعدادی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهره‌وری خود را بالاتر ببرید:

 

ChatGPT 

تقریبا همه چیز از چت جی‌پی‌تی شروع شد. معروف‌ترین ابزار هوش مصنوعی که از زمان آغاز به کارش تا بحال کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید، تقریبا تمامی امکانات نسخه وب این ابزار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با اجرا کردن نرم‌افزار، شما می‌توانید سوال‌های مختلف خود را از آن بپرسید. این نرم‌افزار هوش مصنوعی از موتور GPT برای پاسخ دادن به سوال‌های شما استفاده می‌کند و به دلیل استفاده از پردازش زبان طبیعی، پاسخ‌های بسیار طبیعی را به کاربر ارائه می‌کند. به همین دلیل در تمامی لحظات کاربر حس می‌کند که در حال گفتگو با یک انسان است.

از طرف دیگر، دسترسی این ابزار به اطلاعات بسیار زیاد، چت جی پی تی را به ابزار فوق‌العاده مفیدی برای تحقیق در رابطه با موضوعات مختلف، خلاصه کردن اسناد و حتی ساختن موسیقی تبدیل کرده است. با این حال این امکان وجود دارد که گاهی اوقات پاسخ‌های اشتباهی را به کاربر نشان دهد. البته این مساله اتفاق رایجی نیست اما بهتر است پیش از استناد کامل به نتایج چت جی‌پی‌تی، کمی در مورد آن‌ها تحقیق کنید.

ثبت‌نام و استفاده از ChatGPT کاملا رایگان است. اما اگر می‌خواهید که از نسخه جدیدتر و بهتر این ابزار که با نام مدل GPT-4 شناخته می‌شود استفاده کنید، باید ماهیانه ۲۰ دلار حق اشتراک بپردازید. نسخه رایگان این ابزار از GPT-3.5 استفاده می کند.

دانلود ChatGPT از گوگل پلی استور

 

CoPilot 

نرم‌افزار CoPilot (کمک خلبان) محصول مایکروسافت، یکی دیگر از ابزار بسیار خوب این فهرست است. چندی پیش،‌ مایکروسافت با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد دلاری خود در شرکت OpenAI (شرکت مادر ChatGPT) و امضای قرارداد همکاری، نشان داد که در حوزه هوش مصنوعی قصد دارد بسیار قوی عمل کند.

این قرارداد منجر به انتشار برنامه CoPilot روی گوشی‌های اندرویدی شد. بنا به گفته مایکروسافت، CoPilot در حقیقت یک دستیار هوشمند برای شما است. این ابزار از موتور ChatGPT برای پاسخ‌های خود استفاده می‌کند اما برتری‌هایی نسبت به نرم‌افزار چت جی پی تی دارد.

نرم‌افزار CoPilot چند تفاوت عمده با نسخه رایگان ChatGPT دارد. اول از همه، رابط کاربری آن است که نسبت به رابط کاربری چت‌ جی‌پی‌تی بسیار پخته‌تر و فکر شده‌تر است. برتری دیگر این نرم‌افزار نسبت به ChatGPT، قابلیت ساخت تصاویر با استفاده از موتور Dall-E3 است. این موتور، یکی از بهترین موتورهای تولید تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی است.

اگر به دنبال نرم‌افزاری هستید که ویژگی‌های بیشتری را نسبت به ChatGPT به شما ارائه دهد، حتما CoPilot را نصب و امتحان کنید.

دانلود CoPilot از گوگل پلی استور

 

Google Gemini

سومین و آخرین ابزاری که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت، ابزار هوش مصنوعی گوگل با نام Gemini است. این هوش مصنوعی اواخر سال میلادی گذشته با دریافت یک بروزرسانی، ویژگی‌های بسیار زیادی را دریافت کرد. با اینکه بسیاری از ویژگی‌های این ابزار با ChatGPT مشترک است، اما به دلیل یکپارچگی آن با اکوسیستم گوگل، برای افرادی که از این اکوسیستم استفاده می‌کنند، بهترین گزینه است.

به طور مثال، اگر سوالی از Gemini بپرسید، این ابزار می‌تواند نتیجه جستجو را به عنوان فایلی در گوگل داکز ذخیره کند. همچنین این ابزار، تمامی منابع استفاده شده در پاسخ را فهرست می‌کند. قابلیت فهرست کردن ویدیوهای یوتیوب در پاسخ‌های تولید شده از دیگر ویژگی‌های این ابزار است.

با اینکه مانند ابزارهای بالاتر، این اپلیکیشن هوش مصنوعی توانایی تولید عکس را نیز از طریق پرامپ نویسی داراست، اما نتایج تولید شده توسط آن نسبت به نتایج تولید شده توسط CoPilot یا ChatGPT کیفیت کمتری دارد. با این حال، اگر در زمره افرادی هستید که بسیاری از کارهای روزمره‌تان را از طریق سرویس‌های گوگل انجام می‌دهید، Google Gemini به دلیل یکپارچگی با اکوسیستم گوگل، بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

دانلود Google Gemini از گوگل پلی‌استور