معرفی ۵ اپلیکیشن کاربردی برای زندگی سالم‌تر

معرفی ۵ اپلیکیشن کاربردی برای زندگی سالم‌تر

در دنیایی که توسط موبایل‌های هوشمند قبضه شده است، بسیاری از افراد برای انجام دادن کارهای روزمره شخصی و کاری خود به موبایلشان وابسته هستند. همین وابستگی نیز باعث شده است که تقریبا زندگی بدون گوشی برای خیلی‌ها به امری غیر ممکن تبدیل شود.  

 

۵ اپلیکیشن کاربردی برای زندگی بهتر

نحوه و مدل استفاده ما از موبایل‌هایمان، خوب یا بد بودن این وابستگی شدید را تعیین می‌کند. یکی از کارهای مثبتی که می‌توان با موبایل انجام داد، استفاده از آن برای سالم‌تر زندگی کردن است. اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در فروشگاه گوگل پلی وجود دارند که افراد با استفاده از آن‌ها می‌‌توانند سالم‌تر و بهتر زندگی کنند. در این مطلب قصد داریم ۵ اپلیکیشنی را معرفی کنیم که به شما در این امر کمک خواهند کرد.

 

STRAVA

اگر بخواهیم در یک عبارت اپلیکیشن Strava را توضیح دهیم، می‌توانیم از «شبکه اجتماعی ورزشکاران» استفاده کنیم. استراوا، یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین اپلیکیشن‌‌ها برای دوچرخه‌سواران و دونده‌هاست. این نرم‌افزار کاملا رایگان، می‌تواند تمامی فعالیت‌های ورزشی شما را ضبط و تحلیل کند. تمام مسیرهایی که رکاب زده‌اید یا دویده‌اید را روی نقشه به شما نشان می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد که آمار خود را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. علاوه بر تمامی این ویژگی‌ها، استراوا با بسیاری از حسگرهای ضربان قلب و دیگر لوازم جانبی برای ورزشکاران سازگار است و به راحتی می‌توانید تمامی دستگاه‌های خود را با این اپلیکیشن سینک کنید.

یکی دیگر از جذاب‌ترین ویژگی‌های Strava، به گروه‌ها و جامعه‌های کاربری بر می‌گردد. گروه‌های بسیار زیادی در این نرم‌افزار وجود دارد که با عضو شدن در آن‌ها می‌توانید در چالش‌های برگزار شده شرکت کنید و حتی برای دویدن یا دوچرخه سواری با دیگر ورزشکاران قرار بگذارید. این نرم‌افزار در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و به راحتی می‌توانید گروه‌های مختلفی متشکل از ایرانیان را در آن پیدا کنید و در آن عضو شوید.

 

دانلود اپلیکیشن STRAVA از گوگل پلی

 

My Fitness Pal 

MyFitnessPal اپلیکیشنی است که به شما اجازه می‌دهد تمام غذاها و تنقلاتی را که در طول روز خورده‌اید، در آن وارد کنید. در نهایت،‌ این اپلیکیشن میزان کالری خورده شده در طول روز را برای شما حساب می‌کند.

اما این تنها قابلیت MyFitnessPal نیست. شما می‌توانید در این اپلیکیشن با وارد کردن قد و وزن خود و همچنین تعیین هدف وزنی برای خود، از اپلیکیشن بخواهید که برای شما سقف میزان کالری روزانه‌ای تعریف کند. پس از خوردن هر چیزی (چه غذای اصلی و چه تنقلات و حتی نوشیدنی) به راحتی با وارد کردن نوع غذا و مقدار خورده شده، میزان کالری دریافتی را مشاهده می‌کنید. در نهایت با تنظیم کردن عادات غذا خوردن‌تان، می‌توانید به به وزن دلخواه‌تان برسید.

۱۸ میلیون خوردنی متفاوت در پایگاه داده این اپلیکیشن وجود دارد و حتی غذاهای ایرانی نیز در دیتابیس آن موجود هستند. شما حتی این قابلیت را دارید که با متصل کردن این اپلیکیشن به نرم‌افزارهای ورزشی، میزان کالری‌های سوزانده شده خود را ببینید.

دانلود اپلیکیشن MyFitnessPal از گوگل پلی

 

HEVY

اگر عادت دارید به باشگاه ورزشی بروید و ترجیح می‌دهید که با وزنه‌ها و دمبل‌ها کار کنید، اپلیکیشن HEVY می‌تواند به یکی از بهترین دوستان باشگاه‌تان تبدیل شود.

این اپلیکیشن رایگان به شما اجازه می‌دهد که تمامی ست‌های خود را درون اپلیکیشن وارد کنید. برای شما برنامه تمرینی حرفه‌ای با توجه به نیازهایتان می‌سازد و حتی به شما اجازه می‌دهد که برای هر تمرین خود یادداشتی بگذارید.

به جز ویژگی‌های بالا، HEVY به شما اجازه می‌دهد که جدول‌های تحلیلی تمرین‌هایتان را مشاهده کنید، رکوردهایتان را ببینید و برای شکستن آن‌ها تلاش کنید.

HEVY همچنین دارای یک جامعه کاربری است که ورزشکاران حرفه‌ای زیادی عضو آن هستند. شما این قابلیت را دارید که تمرین‌های آن‌ها را انجام دهید و حتی تمرین‌های افراد دیگر را لایک کنید و زیر آن‌ها کامنت بگذارید. علاوه بر اینکه شما می‌توانید تمامی اطلاعات ورزش‌های خود را درون اپلیکیشن مشاهده کنید، تمامی رکوردها و تاریخچه تمرینات‌تان در وب‌سایت HEVY و درون حساب کاربریتان موجود است.

 

دانلود نرم‌افزار HEVY از گوگل پلی

 

Forest 

تمرکز کردن در دنیای مدرن امروز به کاری فوق‌العاده دشوار تبدیل شده است. یکی از اصلی‌ترین مقصرین این عدم تمرکز موبایل‌هایمان هستند. نوتیفیکیشن‌های پی در پی، اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام و توییتر و بازی‌های جذاب موبایلی، همه و همه باعث شده‌اند که تمرکز کردن به کاری بسیار سخت تبدیل شود.

اینجاست که اپلیکیشن Forest به کمک شما می‌آید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که برای مدت زمان مشخصی، تمام تمرکز خود را معطوف به یک کار کنید. اما فارست چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

Forest در زبان انگلیسی به معنای جنگل است. شما با اجرای برنامه،‌ مدتی را که می‌خواهید روی یک کار خاص تمرکز کنید، تعیین می‌کنید. با انتخاب زمان، درختی مجازی توسط اپلیکیشن برای شما کاشته می‌شود و در طول مدت زمان تعیین شده، شروع به رشد کردن می‌کند. اگر شما قبل از اتمام زمان از اپلیکیشن خارج شوید، درخت شما از بین می‌رود. با هر بار اتمام موفق یک تایمر، درختی به دارایی‌های شما اضافه می‌شود و در نهایت با انجام دادن مدام این تمرین، به جنگلی پر از درخت درون اپلیکیشن دست پیدا می‌کنید.

یکی دیگر از نکات برجسته اپلیکیشن فارست، این است که شما می‌توانید با خرج کردن سکه‌هایی که از طریق فعالیت‌هایتان درون برنامه بدست می‌آورید، درخت واقعی بکارید. تا بحال بیش از یک و نیم میلیون درخت توسط سازندگان این اپلیکیشن در دنیای واقعی کاشته شده است.

دانلود اپلیکیشن Forest از گوگل پلی

 

Fabulous 

اپلیکیشن Fabulous بر پایه علوم رفتاری ساخته شده است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید با کمی تمرین، عاداتی که دوست ندارید را ترک کنید و آن‌ها را جایگزین عادات مثبت کنید.

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که تمامی فعالیت‌های روزانه خود را فهرست کنید. Fabulous روز را به سه بخش صبح، ظهر و شب تقسیم کرده است تا بتوانید به راحتی فعالیت‌های روزانه خود را مدیریت کنید.

یکی از نکات برجسته این اپلیکیشن، تیم توسعه‌دهنده آن است. Fabulous کار خود را به عنوان یک راه حل برای تغییر رفتار افراد در دانشگاه دوک آغاز کرد. تیم این اپلیکیشن از دانشمندان داده، روان شناسان و رفتارشناسان تشکیل شده است که به طور مداوم در حال بروزرسانی کردن و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به آن هستند.

این اپلیکیشن دارای چالش‌ها و تمرین‌های مختلفی نیز هست که می‌تواند به شما در بدست آوردن عادات جدید کمک شایانی کند. نسخه رایگان Fabulous دارای چندین چالش و کلاس‌های تمرینی است اما اگر بخواهید به تمامی قابلیت‌ها و کلاس‌های این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید، باید اشتراک خریداری کنید.

دانلود اپلیکیشن Fabulous از گوگل پلی