معرفی DariaOS

با برخی از ویژگی‌های DariaOS آشنا شوید

سیستم عامل اختصاصی باند که با نام DariaOS شناخته می‌شود، بر پایه اندروید ۱۳ توسعه یافته است. این سیستم عامل موفق شده است با گذراندن بیش از ۲ و نیم میلون آزمایش و دریافت گواهینامه MADA،‌ به یکی از بروزترین و استاندارترین نسخه‌های اندروید تبدیل شود که می‌تواند تمامی سرویس‌های گوگل (GMS) را به کاربران خود ارائه دهد. اما علاوه بر این ویژگی‌ها DariaOS امکانات منحصربه‌فردی دارد که در این مقاله به برخی از این ویژگی‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

حالت مخصوص بازی

گوشی باند به دلیل دارا بودن صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی و پردازنده قدرتمند دایمنسیتی ۷۰۵۰، به یک گزینه بسیار خوب برای گیمرها تبدیل شده است. حالت بازی باند نیز به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ‌گونه مزاحمت و نوتیفیکیشنی به تجربه بازی‌های خود بپردازد. علاوه بر این، با ورود به گیم‌مود، به دلیل اختصاص دادن منابع بیشتر به بازی در حال اجرا، گوشی بهینه‌تر و روان‌تر بازی را اجرا می‌کند.

دسترسی سریع به برنامه‌ها

در DariaOS کاربر می‌تواند با شخصی‌سازی صفحه قفل گوشی، نرم‌افزارهای مورد استفاده خود را بدون هیچ دردسری و در کم‌ترین زمان ممکن اجرا کند. با قرار دادن شورت‌کات این اپلیکیشن‌ها در کنار سنسور اثر انگشت، می‌توانید به راحتی هم قفل گوشی خود را باز کنید و هم برنامه مورد نظر را اجرا کنید.

شخصی‌سازی انیمیشن شارژ و ایکون حسگر اثر انگشت

یکی از ویژگی‌هایی که داریا تمرکز ویژه‌ای روی آن داشته است، قابلیت شخصی‌سازی بصری گوشی است. به این ترتیب، کاربر می‌تواند انیمیشن شارژ شدن گوشی خود را از میان چند انیمیشن قرار داده شده انتخاب کند. همچنین کاربر می‌تواند برای شخصی‌سازی بیشتر، آیکون و نحوه عملکرد حسگر اثر انگشت را نیز شخصی‌سازی کند و از میان چند طرح پیش‌فرض، یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

قفل کردن نرم‌افزارها

گوشی‌های هوشمند مدت‌هاست که به عضو جدایی ناپذیری از زندگی شخصی وحرفه‌ای ما تبدیل شده‌اند. بسیاری از افراد، داده‌‌ها و اطلاعات خصوصی و حساسی را در گوشی‌های خود نگه می‌دارند و نرم‌افزارهای مختلف مانند گالری و نرم‌افزارهای مالی حاوی اطلاعات شخصی‌ای هستند که شاید کاربر دوست نداشته باشد با افراد مختلف به اشتراک بگذارد. با در نظر گرفتن این موضوعات، DariaOS قابلیت قفل نرم‌افزارها را در خود جای داده است. به این ترتیب کاربر می‌تواند برای هر کدام از نرم‌افزارهای خود، رمز تعیین کند تا بدون وارد کردن رمز، دسترسی به آن نرم‌افزار غیرممکن شود.

ضبط تصویر گوشی در کمترین زمان ممکن

بسیاری از ماها از دو ویژگی اسکرین‌شات گرفتن و ضبط ویدیو از صفحه گوشی استفاده زیادی می‌کنیم. در مواردی از قبیل ارسال رسید یا آموزش دادن انجام تنظیمات مختلف این قابلیت‌ها بسیار کارآمد هستند. به همین دلیل و با درنظر گرفتن این موارد، در سیستم عامل داریا به سرعت می‌توانید تنها در دو حرکت از صفحه نمایش گوشی خود ویدیو بگیرید. یک حرکت پایین آوردن نوار اعلان‌ها و حرکت دوم لمس کردن گزینه ضبط صفحه است. برای اسکرین‌‌شات گرفتن نیز کافی است با سه انگشت به سمت پایین روی صفحه گوشی بکشید.

بهره‌وری بیشتر با اجرای همزمان دو نرم‌افزار

در دنیای امروز، نرم‌افزارها اهمیت بسیار بالایی دارند و بسیاری از ما در طول روز از نرم‌افزارهای بسیار زیادی برای انجام کارهای روزمره خود استفاده می‌کنیم. اما یکی از ویژگی‌های بسیار جالب DariaOS که باعث بالارفتن بهره‌وری در کار با گوشی می‌شود، امکان اجرای هم‌زمان دو نرم‌افزار با تقسیم کردن صفحه به دو بخش است. به این ترتیب کاربر می‌تواند هم‌زمان صفحه دو اپلیکیشن را ببیند و با هر دوی این نرم‌افزارها کار کند.

در حال حاضر نسخه چهارم DariaOS روی گوشی باند نصب است. اما دارندگان باند تا نسخه هفتم این سیستم عامل را دریافت خواهند کرد.