مشخصات کامل گوشی باند

مشخصات کامل گوشی باند

باند به عنوان اولین محصول داریا، گوشی میان‌رده‌ای است که سعی دارد تمامی نیازهای یک کاربر مدرن را برطرف کند. در این مطلب نگاهی به مشخصات فنی این گوشی هوشمند خواهیم داشت.

گوشی هوشمند باند، اواسط تابستان امسال به صورت رسمی وارد بازار ایران شد. باند، گوشی‌ای مبتنی بر اندروید ۱۳ است که با سیستم عامل DariaOS4 که به صورت اختصاصی توسط تیم داریا توسعه داده شده، به دست خریداران رسیده است.

طراحی:

از لحاظ طراحی، گوشی باند تداعی‌گر یک گوشی پرچم‌دار است. صفحه نمایشی با لبه‌های خمیده و نسبت تصویر ۲۰ به ۹، به باند جلوه‌ای بسیار زیبا بخشیده است. در بخش راست گوشی شاهد دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه خاموش و روشن هستیم. تمامی دکمه‌های فیزیکی باند در سمت راست آن قرار گرفته‌اند و به این ترتیب بخش سمت چپ گوشی فاقد هرگونه دکمه‌ای است.

در بخش تحتانی گوشی شاهد درگاه یو اس بی تایپ سی هستیم که برای انتقال داده و شارژ کردن باند از آن استفاده می‌شود. اسلات سیم‌کارت و همچنین اسپیکر گوشی نیز در این بخش تعبیه شده‌اند. پشت گوشی باند نیز از شیشه‌ای پولیمری با پوشش مات تشکیل شده است. ماژول سه گانه دوربین نیز در بخش پشتی گوشی قرار دارد. به دلیل محل قرارگیری دوربین‌های سه‌گانه باند، قرار دادن گوشی روی سطوح صاف باعث تکان خوردن گوشی نخواهد شد. گوشی هوشمند باند در سه رنگ مشکی (فانتوم بلک)، نقره‌ای (سیلور وایت) و سبز (لاگون گرین) به بازار عرضه شده است.

صفحه نمایش:

باند دارای یک صفحه نمایش 6.78 اینچی با رزولوشن 2400×1080 است. پنل خمیده این نمایشگر،‌ پنلی AMOLED و ۱۲۰ هرتزی است. پنل امولد باند، به کاربر این اجازه را می‌دهد تا ویدیوها و عکس‌ها را با رنگ‌های فوق‌العاده شفاف و زیبایی تماشا کند و همچنین پنل ۱۲۰ هرتزی گوشی باعث شده است که بازی کردن با باند تبدیل به کاری بسیار لذت‌بخش شود. نسبت تصویر ۲۰ به ۹ باند نیز آن را به انتخابی ایده‌ال برای تماشا کردن فیلم و ویدیو تبدیل کرده است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز روی صفحه نمایش قرار گرفته است.

حسگر اثر انگشت باند نیز در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. همچنین دوربین سلفی گوشی نیز به فناوری تشخیص چهره مجهز است و کاربر می‌تواند از این طریق گوشی خود را آنلاک کند.

پردازنده، حافظه و رم:

قلب تپنده باند، پردازنده ۶ نانومتری محصول مدیاتک مدل دایمنسیتی 7050  است. این پردازنده میان‌رده هشت هسته‌ای به راحتی توانایی اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی و همچنین برنامه‌های کاربردی را دارد. ۸ گیگابایت رم تعبیه شده در این دستگاه نیز خاطرنشان می‌کند که هرگز گوشی در هنگام اجرای هم‌زمان چند اپلیکیشن کند نخواهد شد. حافظه داخلی معادل با ۲۵۶ گیگابایت نیز خیال کاربر را بابت داشتن فضا برای ذخیره کردن عکس‌ها، فیلم‌ها و نصب برنامه‌ها و بازی‌های سنگین راحت کرده است.

دوربین:

ماژول دوربین باند متشکل از سه حسگر است. یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی واید با نسبت کانونی ۱.۹، یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با نسبت کانونی ۲.۲ و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با نسبت کانونی ۲.۴ برای عکاسی از فواصل بسیار نزدیک (در حدود ۴ سانتی‌متر) دوربین‌های اصلی باند را تشکیل می‌دهند. دوربین باند مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی است که می‌تواند به کاربر در عکاسی و فیلم‌برداری کمک بسیار زیادی بکند. همچنین دوربین باند قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارا است.

باتری:

باند دارای یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند به راحتی تا یک روز کامل پاسخ‌گوی تمامی نیازهای کاربر باشد. با این حال پشتیبانی از فناوری شارژ سریع این امکان را به کاربران باند می‌دهد که تنها در چهل دقیقه گوشی خود را از صفر درصد شارژ به صد درصد برسانند.

سیستم عامل و ویژگی‌های دیگر:

نام سیستم عامل باند DariaOS است. سیستم عاملی مبتنی بر اندروید ۱۳ که نسخه ۴ آن روی باند نصب شده است. این گوشی تا نسخه هفتم این سیستم عامل (تا اندروید ۱۶) بروزرسانی خواهد شد و همچنین به مدت ۵ سال نیز بروزرسانی‌های امنیتی گوگل را دریافت خواهد کرد.

تماس صوتی با کیفیت HD که به اختصار با نام VoLTE شناخته می‌شود، از دیگر امکانات باند است. اما یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های باند را می‌توان قابلیت تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت با دیگر کاربران باند دانست. این قابلیت که با نام ViLTE شناخته می‌شود به کاربران این امکان را می‌دهند که در هر زمانی و بدون نیاز به اینترنت، با دیگر کاربرانی که گوشی باند دارند تماس تصویری با کیفیت بالا برقرار کنند. پشتیبانی کامل از شبکه 5G، شبکه‌ای که تا ۱۰۰ برابر سرعت انتقال داده بیشتری نسبت به 4G دارد نیز از دیگر ویژگی‌های باند است.

یکی دیگر از امکانات بسیار جذاب باند، ارائه اکوسیستمی از سرویس‌های در حال توسعه بر بستر Web3 است. این سرویس‌های ویژه قابلیت درآمد زایی برای کاربران باند را در قالب کسب کردن امتیاز فراهم می‌سازند.

مشخصات کامل گوشی باند در یک نگاه

تابستان ۱۴۰۲

تاریخ عرضه

۱۶۳ در ۷۴ در ۸ میلی‌متر

ابعاد

۲۱۰ گرم

وزن

دوگانه – نانو

سیم‌کارت

صفحه نمایش خمیده AMOLED با اندازه ۶.۷۸ اینچ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز

صفحه نمایش

۲۰ به ۹

نسبت تصویر

۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ (FHD+)

رزولوشن

پردازنده ۶ نانومتری مدیاتک دایمنسیتی 7050

پردازنده

Mali-G68

پردازنده گرافیکی

۲۵۶ گیگابایت + ۸ گیگابایت رم

حافظه داخلی و رم

یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید با f/1.9

یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید با f/2.2

یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4

یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی با f/2.5

دوربین‌ها

4K، 2K و 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

فیلمبرداری

USB تایپ C

درگاه ارتباطی

وای فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax

بلوتوث نسخه ۵.۲

NFC

GPS

ارتباطات

حسگر اثر انگشت تعبیه شده زیر صفحه نمایش

شتاب‌سنج

ژیروسکوپ

حسگر قابلیت تشخیص چهره

حسگرها

لیتیوم پولیمری با ظرفیت ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعت

دارای قابلیت شارژ سریع (۱۰۰ درصد در ۴۰ دقیقه)

باتری