صفحه نمایش با رفرش ریت بالا

صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا، اهمیت بسیار بالایی برای گیمرها دارد. به همین دلیل، بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای، بخصوص کسانی که رایانه‌های شخصی را به عنوان پلتفرم اصلی‌شان انتخاب کرده‌اند، حاضرند هزینه بسیار زیادی برای خرید یک مانیتور با نرخ تازه‌سازی بالا پرداخت کنند.

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، موبایل‌های هوشمند در میان کاربران به ویژه گیمرها محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است. چند سالی است که عرضه ی بازی‌هایی با گرافیک بالا و نزدیک به  بازی‌های کنسولی  بر روی پلتفرم‌های گوشی همراه بسیار بیشتر از قبل شده، که همین امر موجب شده است تا سازندگان گوشی‌های هوشمند، ساخت نمایشگرهایی با نرخ تازه سازی بالا را در برنامه تولید خود قرار دهند. تا چندی پیش، این نوع نمایشگرها را فقط در گوشی‌های پرچم‌دار می‌دیدیم اما مدتی است که با توجه به ارزان‌‌تر شدن این تکنولوژی، دیدن صفحه نمایش‌هایی با ریفرش ریت بالا در گوشی‌های میان‌رده به امری عادی تبدیل شده است.

فهرست بازی‌های 120 هرتزی

فهرست بازی های 120 هرتزی

درست است که صفحه نمایش با ریفرش ریت بالا به طور کلی لذت کار با گوشی را بیشتر می‌کند، اما اصلی‌ترین کاربرد این نوع نمایشگرها، در بازی‌هاست. تعداد زیادی از سازندگان با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری که برای بازی‌های خود منتشر کرده‌اند، قابلیت پشتیبانی از این صفحات نمایش را به بازی‌های خود اضافه کرده‌اند. در این مقاله، به معرفی ۱۰ بازی بسیار خوب که از قابلیت پشتیبانی می‌کند،‌ پرداخته‌ایم.

Real Racing 3

Real Racing 3

 بازی Real Racing 3 اولین بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک بازی رانندگی رایگان برای پلتفرم‌های موبایل عرضه شد. این بازی توسط استودیو فایر مانکیز ساخته شد و الکترونیک آرتز وظیفه انتشار آن را برعهده گرفت. با اینکه بیشتر از ۱۰ سال است که از عرضه این بازی می‌گذرد، اما سازندگان به طور مرتب بازی خود را بروزرسانی می‌کنند و محتوا و ویژگی‌های جدید را به آن اضافه می‌کنند (در زمان نگارش این مقاله، آخرین بروزرسانی نرم‌افزاری بازی در ژانویه سال ۲۰۲۴ منتشر شده است(.

در حال حاضر، علاوه بر مسابقات عادی، این بازی شامل مسابقات فرمول یک نیز می‌شود. ماشین‌های لایسنس شده از برندهایی مانند لامبورگینی و پورشه و همچنین مسیرهای معروف و مهم نیز در این بازی قرار داده شده‌اند. پشتیبانی از صفحه نمایش‌های ۱۲۰ هرتزی نیز با یکی از همین بروزرسانی‌های نرم‌افزاری به بازی اضافه شده است.

دانلود بازی Real Racing 3 از گوگل پلی

Minecraft

Minecraft

اگر از کسانی باشید که حتی کمی به اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند باشید، به احتمال خیلی زیاد نام ماینکرفت را شنیده‌اید. بازی‌ای که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد وتبدیل به یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌های صنعت بازی‌های ویدیویی شد. تا جایی که مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ با پرداخت دو و نیم میلیارد دلار موجانگ، استودیو سازنده بازی، را خریداری کرد.

دنیای ماینکرفت از بلوک‌هایی با جنس‌های مختلف تشکیل شده است که گیمر می‌تواند هرچیز که فکرش را می‌کند در آن بسازد. موفقیت بسیار بالای بازی باعث شد که ماینکرفت برای پلتفرم‌های بسیار زیادی عرضه شود که یکی از آن‌ها اندروید بود. چندی پیش نیز استودیو سازنده با عرضه بروزرسانی نرم‌افزاری، قابلیت پشتیبانی از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی را نیز به بازی اضافه کرد. بازی ماینکرفت با قیمت ۶.۹۹ دلار در گوگل پلی برای دانلود در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی ماینکرفت از گوگل پلی

Don’t Starve: Pocket Edition و Don’t Starve: Shipwrecked

Don't Starve

یکی از محبوب‌ترین ژانرهای بازی‌های ویدیویی، بازی‌های «روگ‌لایک»‌ هستند. بازی‌هایی که در آن گیمر باید تا جایی که می‌تواند زنده بماند و در صورت مرگ، بازی تمام شده و کاربر باید از اول شروع کند. در میان بازی‌های روگ‌لایک، Don’t Starve یکی از بهترین نمونه‌ها محسوب می‌شود. بازی‌ای که توسط کلی اینترتینمنت در ابتدا برای رایانه‌های شخصی منتشر شد اما محبوبیت بسیار زیاد آن، باعث شد که برای پلتفرم‌های موبایل نیز عرضه شود. نسخه موبایل بازی با پسوند Pocket Edition شناخته می‌شود.

در این بازی کاربر کنترل ویلسون، دانشمندی که به طور مرموزی به یک دنیای عجیب و غریب منتقل شده است، را بر عهده می‌گیرد و باید با استفاده از وسایلی که در دنیا پیدا می‌کند و نبوغ خود، سعی کند زنده بماند و به خانه خود بازگردد. نسخه Shipwrecked بازی نیز، دنیای دریایی را به آن اضافه کرده است.

هر دو نسخه بازی با قیمت ۴.۹۹ دلار در گوگل پلی برای خریداری و دانلود قرار گرفته‌اند.

دانلود بازی Don’t Starve: Pocket Edition از گوگل پلی

دانلود بازی  Don’t Starve: Shipwreckedاز گوگل پلی

Lara Croft Go

Larra Croft Go

توم ریدر را می‌توان یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه‌های بازی‌های ویدیویی به حساب آورد. در سال ۲۰۱۵، شرکت اسکوئر انیکس با رویکرد جدید به این مجموعه بازی لارا کرافت گو را به بازار عرضه کرد. بازی که از همان روز اول برای پلتفرم‌های موبایل نیز عرضه شد. لارا کرافت نام شخصیت اصلی مجموعه توم ریدر است و برخلاف بازی‌های قبلی این فرنچایز که بازی‌های سوم شخص اکشن ماجراجویی بودند، این بازی یک بازی نوبتی پازل است.

گیمرها مانند بازی‌های قبلی این مجموعه کنترل لارا کرافت را برعهده دارند با این تفاوت که در لارا کرافت گو، شما تعدادی حرکت محدود دارید که باید با استفاده از آن‌ها و قابلیت‌های لارا، مراحل را که مانند بازی‌های رومیزی طراحی شده است، پشت سر بگذارید. بازی لارا کرافت گو در فروشگاه گوگل پلی با قیمت ۵.۹۹ برای خرید قرار دارد.

دانلود بازی Lara Croft Go از گوگل پلی

Hitman Go

Hitman Go

دقیقا مانند Lara Croft Go، بازی هیتمن گو نیز اقتباس متفاوتی از یکی از معروف‌ترین فرنچایزهای دنیای بازی‌های ویدیویی یعنی هیتمن است. در این بازی که باز هم توسط اسکوئر انیکس ساخته شده است، گیمر کنترل مامور ۴۷، شخصیت اصلی مجموعه هیتمن را بر عهده دارد.

در این بازی نیز باید سعی کنید مراحل بازی را با تعداد محدود حرکاتی که دارید به اتمام برسانید. یکی از تفاوت‌های اصلی این بازی با لارا کرافت گو، حس مخفی‌کاری‌ای است که بازی به گیمر القا می‌کند. اسکوئر انیکس سعی کرده است که در این دو بازی تا جای ممکن حال و هوای بازی‌های اصلی را به گیمر منتقل کند. به همین دلیل بر خلاف بازی Lara Croft که حس اکشن / ماجراجویی را به بازیکن منتقل می‌کرد، این با در پیش گرفتن رویکردی متفاوت، موفق شده به خوبی حس مخفی‌کاری را به بازیکن منتقل کند. این بازی نیز با قیمت ۵.۹۹ دلار در فروشگاه گوگل پلی در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی Hitman Go از گوگل پلی

League of Legends Wild Rift

League of Legends Wildrift

یک بازی چندنفره رقابتی موبایل در دنیای فوق‌العاده غنی و محبوب League of Legends. این توضیح بسیار کوتاه بازی وایلدریفت است که در سال ۲۰۲۰ به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های موبایل عرضه شد. نسخه اصلی بازی با نام لیگ او لجندز، یکی از آن دست از بازی‌هایی است که با عرضه‌اش در سال ۲۰۰۹ به سرعت توانست طرفداران بسیار زیادی را جذب کند و به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کند. یک بازی که با الهام از DOTA ساخته شده و در آن دو تیم برای تصرف پایگاه تیم دیگر با هم مبارزه می‌کنند.

نسخه موبایل بازی دقیقا سعی کرده است همان فرمول را این‌بار در موبایل پیاده‌سازی کند و به همین دلیل شاهد تغییراتی در راستای بهبود بازی برای پلتفرم‌های موبایل هستیم. این بازی رایگان چند نفره، به شدت اعتیادآور است و با توجه به پشتیبانی از صفحه نمایش‌های ۱۲۰ هرتزی، می‌تواند تجربه فوق‌العاده لذت‌بخشی را رقم بزند.

دانلود بازی League of Legends: Wild Rift از گوگل پلی

Temple Run 2

Temple Run 2

به طور کلی بازی‌های Endless Runner (بازی‌های بدون انتهایی که در آن شخصیت اصلی بدون توقف در حال دویدن است) به لطف همه‌گیر شدن موبایل‌های هوشمند به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کردند و در مقطعی بازار بازی‌های موبایل از این ژانر اشباع شده بود و بازی‌هایی با کیفیت‌های عموما پایین عرضه می‌شد. اما تمپل ران و بعدها نسخه دوم آن موفق شدند به یکی از بهترین نمونه‌های این ژانر تبدیل شوند و به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کنند.

در Temple Run 2، بازیکن کنترل فردی را برعهده می‌گیرد که در حال فرار از یک معبد است و باید تا جایی که می‌تواند از برخورد به موانع جلوگیری کند و سعی کند سکه‌های رنگی موجود درون بازی را جمع‌آوری کند. پاور‌آپ‌های مختلف نیز در طول مسیر وجود دارد که می‌تواند به کسب امتیاز بیشتر کمک بسیار زیادی بکند. به دلیل سرعت بالای بازی، تجربه تمپل ران ۲ روی گوشی‌های با ریفرش ریت بالا، بسیار لذت‌بخش‌تر است. این بازی به صورت رایگان در گوگل پلی قرار دارد.

دانلود بازی Temple Run 2 از گوگل پلی

Alto’s Adventure / Alto’s Odyssey

Altos Odyssey

در سال ۲۰۱۵، استودیو تیم آلتو با عرضه بازی Alto’s Adventure توانست یکی دیگر از نمونه‌های بسیار خوب ژانر Endless Runner به دست علاقمندان برساند. در این بازی که بر خلاف تمپل ران، دو بعدی است،‌ کاربر کنترل آلتو را بر عهده می گیرد. آلتو با اسنوبورد خود به سمت جلو حرکت می‌کند و کاربر باید با ضربه زدن روی صفحه، بپرد و حرکات نمایشی انجام دهد تا امتیاز بیشتری کسب کند.

در سال ۲۰۱۸، همان استودیو با عرضه Alto’s Odyssey، این‌بار کاربر را به فضایی صحرایی برد. جایی که آلتو تبدیل به یک شن‌سوار قهار شده است. مکانیزم بازی تا حد زیادی مانند نسخه قبلی‌اش است. از نکات بسیار جالب این مجموعه، می‌توان به طراحی هنری آن اشاره کرد. بازی طراحی‌ فوق‌العاده چشم‌نوازی دارد و تجربه آن روی گوشی‌هایی با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز، واقعا لذت بخش است. هر دوی این بازی‌های به صورت کاملا رایگان در گوگل پلی برای دانلود قرار دارند.

دانلود بازی Alto’s Adventure از گوگل پلی

دانلود بازی Alto’s Odyssey از گوگل پلی

Injustice 2

Injustice 2

بازی‌های مبارزه‌ای یکی از قدیمی‌ترین ژانرهای بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آیند. ژانری که با مجموعه‌های فوق‌العاده مهمی مانند استریت فایتر و مورتال کامبت از همان ابتدا توانست به یکی از ژانرهای مورد علاقه گیمرهای حرفه‌ای تبدیل شود. به همین دلیل تعجبی ندارد که شاهد تعداد بسیاری بازی در این ژانر در فروشگاه‌های موبایل باشیم.

یکی از مجموعه‌های معروف بازی‌های مبارزه‌ای، مجموعه اینجاستیس است که اولین نسخه آن در سال ۲۰۱۳ توسط استودیو برادران وارنر عرضه شد و به دلیل اینکه اد بوون، سازنده بازی مورتال کامبت در ساخت آن نقش داشت و از شخصیت‌های دنیای دی‌سی استفاده کرده بود، توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند. موفقیت بازی باعث شد که در سال ۲۰۱۷، نسخه دوم آن برای کنسول‌های خانگی و رایانه‌های شخصی عرضه شود و در کنار آن، استودیو وارنر یک نسخه موبایلی از Injustice 2 را به صورت رایگان عرضه کرد. گیمر در این بازی می‌تواند از میان شخصیت‌های بسیار محبوب دنیای دی‌سی (مانند بتمن، سوپرمن، فلش و …) یکی را انتخاب کند و به مبارزه با دیگر شخصیت‌ها بپردازد. گیم‌پلی روان و گرافیک بالا از ویژگی‌های بسیار جذاب نسخه موبایل Injustice 2 هستند.

دانلود بازی Injustice 2 از گوگل پلی

Oddmar

Oddmar

یک بازی اکشن ماجراجویی پلتفرمر دو بعدی فوق‌العاده زیبا. این توصیفی است که می‌توان درباره بازی عجیب ولی فوق‌العاده زیبای Oddmar استفاده کرد. اودمار، وایکینگی است برای اینکه قدرت‌هایش را به خود ثابت کند، از قبیله خود جدا می‌شود و به سفری پرماجرا روانه می‌شود.

۲۴ مرحله در این بازی وجود دارد که می‌توانید چند مرحله اول را به صورت رایگان تجربه کنید و در صورت علاقمند شدن به بازی، بقیه مراحل را از طریق پرداخت درون برنامه‌ای خریداری کنید.

دانلود بازی Oddmar از گوگل پلی