معرفی بهترین اپلیکشن ویرایش عکس و فیلم

نرم‌افزارهای رایگان ویرایش عکس و ویدیو

عکس گرفتن برای بسیاری از افراد یکی از اصلی‌ترین کاربردهای گوشی است. اینکه می‌توانید در هر زمانی لحظات بیادماندنی خود را ثبت کنید، یکی از بهترین و محبوب‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند است.

اما مواقع بسیاری عکس گرفته شده با چیزی که عکاس در نظر داشته، تفاوت‌های زیادی پیدا می‌کند. اینجاست که نرم‌افزارهای ویرایش عکس می‌توانند به کمک شما بیایند.

از طرف دیگر بسیاری از ما از گوشی‌های خود برای ضبط ویدیو نیز استفاده می‌کنیم. اما اگر قصد داشته باشیم این ویدیوها را با دوستان و اقوام خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم، دوست داریم که این ویدیوها کمی زیبا بنظر برسد. اگر هم که کار شما تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی باشد، قطعا نیاز دارید که ویدیوهای خود را قبل از انتشار ویرایش کنید.

 

معرفی نرم‌افزارهای رایگان ویرایش عکس و ویدیو

با اینکه اکثر گوشی‌های هوشمند به صورت پیش‌فرض دارای نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانند ویرایش‌های ابتدایی را روی عکس‌ها و ویدیوهای گرفته شده انجام دهند، اما نرم‌افزارهایی برای موبایل وجود دارند که قابلیت‌های بسیار زیادی را برای ویرایش عکس و ویدیو در اختیار شما قرار می‌دهند. حتی برخی از این نرم‌افزارها توان رقابت با نرم‌افزارهای بسیار معروف که فقط روی کامپیوترهای قوی اجرا می‌شوند، دارند.

به همین منظور تصمیم گرفتیم که در این مقاله نرم‌افزارهایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را به راحتی ویرایش کنید.

 

Snapseed

به احتمال زیاد نام نرم‌افزار اسنپ سید در مقاله معرفی بهترین برنامه‌های کاربردی اندروید به چشم‌تان خورده است. این برنامه به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس در فروشگاه گوگل پلی برای دانلود قرار گرفته است. این نرم‌افزار رایگان متعلق به گوگل، امکانات بسیار زیادی را برای ویرایش عکس در اختیار شما قرار می‌دهد.

قابلیت‌هایی از قبیل تنظیم رنگ عکس، کراپ کردن، تغییر اندازه و نسبت تصویر و اعمال فیلترهای مختلف، برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن فوق‌العاده کاربردی هستند.

 

نرم‌افزار Snapseed به تنهایی می‌تواند بسیاری از نیازهای شما را برطرف کند. اما اگر می‌خواهید ویرایش بیشتری روی عکس خود انجام دهید، نرم‌افزارهای حرفه‌ای تری نیز وجود دارند که در ادامه آن‌ها را نیز معرفی خواهیم کرد.

دانلود نرم‌افزار Snapseed از گوگل پلی

 

Adobe Lightroom

قطعا با نرم‌افزار فوتوشاپ آشنا هستید. یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش عکس مختص رایانه‌های شخصی. ادوبی، شرکت سازنده نرم‌افزار فوتوشاپ، با انتشار نرم‌افزار لایت‌رووم در حقیقت یک نسخه موبایل از نرم‌افزار فوتوشاپ را در اختیار شما قرار داده است.

 

این نرم‌افزار به صورت رایگان در گوگل پلی قرار گرفته است اما برخی از ویژگی‌های خیلی حرفه‌ای آن، نیازمند پرداخت هزینه است. با این حال بسیاری از ویژگی‌های اصلی لایت‌رووم به صورت رایگان در دسترس هستند. Lightroom نسبت به نرم‌افزار اسنپ‌سید، کنترل بیشتری روی ادیت عکس‌ها به شما می‌دهد.

استفاده از هوش مصنوعی برای ویرایش عکس‌ها، قابلیت ادیت تنها بخشی از عکس و بهبود رنگ‌ها تنها برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار فوق‌العاده قدرتمند هستند.

دانلود نرم‌افزار Adobe Lightroom از گوگل‌پلی

 

Capcut

اگر به دنبال یک نرم‌افزار رایگان و در عین حال قدرتمند و با کاربری آسان برای ویرایش ویدیو می‌گردید، کپ‌کات پاسخگوی بسیاری از نیازهای شماست.

این نرم‌افزار رایگان، تقریبا تمام آن‌چه که از یک نرم‌افزار ادیت ویدیو می‌خواهید را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر امکانات رایج نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو، ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ساخت صحنه آهسته فوق‌العاده روان، لرزش‌گیر هوشمند و فضای ذخیره‌سازی ابری و هم‌چنین قابلیت کار کردن هم‌زمان چند نفر روی یک پروژه، در کپ‌کات به صورت کاملا رایگان قرار گرفته‌اند.

Capcut به عنوان یک نرم‌افزار رایگان عملکردی فوق‌العاده دارد و می‌تواند به تنها نرم‌افزار مورد نیاز شما برای ویرایش ویدیو تبدیل شود. با این حال محدودیت‌هایی از قبیل تعداد کم فیلترها نیز در این نرم‌افزار دیده می‌شود.

دانلود نرم‌افزار Capcut

 

InShot

یکی دیگر از نرم‌افزارهای بسیار محبوب برای ویرایش ویدیو، نرم‌افزار InShot است. علاوه بر ویژگی‌هایی مانند ویرایش و کات زدن ویدیو، این‌شات قابلیت اضافه کردن موسیقی و نوشته را به ویدیوهای شما دارد. همچنین همانند کپ‌کات، توانایی ساخت ویدیوهای آهسته بسیار روان نیز از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است.

ساخت کلاژ با استفاده از ویدیوها، مات کردن تصویر پس‌زمینه و موارد بسیار دیگر از جمله قابلیت‌های دیگر این‌شات است. اگر قصد دارید برای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک یا تیک‌تاک محتوا تولید کنید، این‌شات گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

این نرم‌افزار به صورت رایگان در گوگل پلی در دسترس قرار گرفته است اما برای دسترسی به تمام ویژگی‌های آن، باید از طریق پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای اقدام کنید.

دانلود نرم‌افزار InShot

 

Alight Motion

آخرین نرم‌افزار موجود در این فهرست، نرم افزار Alight Motion است. ویژگی منحصر بفرد این نرم‌افزار توانایی ساخت انیمیشن است. این نرم‌افزار توانایی اضافه کردن موشن گرافیک، جلوه‌های ویژه و ساخت انیمیشن را نیز دارد.

در کنار این ویژگی‌ها، نرم‌افزار Alight Motion کارهای ساده ویرایش ویدیو را نیز به خوبی انجام می‌دهد. این نرم‌افزار را می‌توان به صورت رایگان از گوگل‌پلی دانلود کرد. البته این نرم‌افزار دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز هست و برای آزاد کردن تمامی ویژگی‌های آن، باید هزینه پرداخت کرد.

دانلود نرم‌افزار Alight Motion از گوگل پلی