معرفی ۵ بازی مترویی

معرفی ۵ بازی مترویی

بسیاری از ما بخش زیادی از روز خود را صرف رفت و آمد در شهر می‌کنیم. مترو نیز به عنوان یکی از ارازن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های تردد، روزانه پذیرای افراد بسیاری زیادی است.

یکی از کارهایی که می‌توان در هنگام سفر در مترو انجام داد، بازی کردن با گوشی‌های هوشمند است. اما به خاطر اینکه زمان این سفرها به طور معمول ۱۵ تا نیم‌ساعت است، انجام دادن بازی‌هایی که نیاز به زمان زیادی دارند، عملا کاری غیر ممکن است.

معرفی بازی‌ها

حال بر آن شدیم تا فهرستی تهیه کنیم از بازی‌هایی که می‌توان آن‌ها را در سفرهای مترویی با مسافت و زمان محدود بازی کرد. بازی‌هایی که عموما برای اجرا نیاز به اینترنت ندارند و می‌توان طی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آن‌ها را انجام داد و از آن‌ها لذت برد.

Mini Metro 

بازی مینی مترو، یک بازی پازل استراتژی است که در آن شما در نقش یک معمار متروی یک شهر معروف هستید. در این بازی کاربر باید بر طبق نیاز آن شهر، ایستگاه‌های مختلف را در بخش‌های مختلف شهر قرار دهد و آن‌ها را به صورت منطقی به هم متصل کند تا رفت و آمد در شهر مختل نشود.

بازی مینی مترو، یک بازی کم حجم است که تقریبا روی تمامی گوشی‌ها اجرا می‌شود. بازی دارای سه درجه سختی است که هم مبتدیان هم افراد حرفه‌ای می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند. یک حالت «خلاقانه» نیز در بازی گنجانده شده است تا کاربران بتوانند نقشه‌های متروی خود را بسازند.

دانلود Mini Metro از گوگل پلی

Sudoku 

به احتمال خیلی زیاد نام سودوکو را شنیده‌اید. یک پازل عدد محور فوق‌العاده چالش برانگیز و جذاب. نسخه مدرن این بازی در سال ۱۹۷۹ برای اولین بار در مجله «دل» منتشر شد و پس از همه‌گیر شدن موبایل‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های آن‌ها، شاهد عرضه تعداد خیلی زیادی بازی سودوکو برای گوشی‌های موبایل بوده‌ایم.

منطق بازی نیز بسیار ساده است. یک مربع ۹ در ۹ که در آن ۹ مربع ۳ در ۳ تشکیل شده‌اند. کاربر باید اعداد بین یک تا ۹ را به طوری در تمامی سطرها، ستون‌ها و مربع‌های جداگانه قرار دهد که در هیچ‌کدام از این سه بخش، عدد تکراری وجود نداشته باشد. یعنی هر سطر، هر ستون و هر مربع ۳ در ۳ جداگانه باید اعداد ۱ تا ۹ را بدون تکرار در خود داشته باشد.

سودوکو، یک پازل چالشی و اعتیادآور است که می‌تواند در زمان‌هایی که در مترو هستید، شما را به خود مشغول کند. فقط حواستان باشد که ایستگاه متروی خود را در حالیکه در حال حل کردن سودوکو هستید، رد نکنید!

دانلود Suduko از گوگل پلی

Flow Free 

بازی Flow Free که در سال ۲۰۱۲ در گوگل پلی عرضه شد، تا بحال بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است. این بازی معمایی، در هر مرحله از این بازی، کاربران با مربعی مواجه می‌شوند که در آن تعدادی دایره رنگی قرار دارد. بازیکن باید هر دو دایره‌ای که رنگ یکسان دارند را با کشیدن لوله‌هایی به همدیگر متصل کنند.

بازی Flow Free در ابتدا ممکن است بسیار ساده به نظر برسد اما با پیشروی در مراحل، بازی کم کم سخت می‌شود و قطعا به مراحلی خواهید رسید که برای رد کردن آن‌ها باید مدت زمان زیادی را به فکر کردن اختصاص دهید.

دانلود Flow Free از گوگل پلی

Fallout Shelter

بازی‌های Fallout یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های تاریخ بازی‌هایی ویدیویی است. مجموعه‌ای که قدمتی ۲۷ ساله دارد و تا به حال بازی‌های زیادی از این مجموعه برای کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی عرضه شده است.

امسال اما سال ویژه‌ای برای این مجموعه است. زیرا سریال Fallout به تازگی توسط سرویس آمازون پرایم ساخته و پخش شده است و حال افراد بیشتری با دنیای این مجموعه آشنا شده‌اند. بازی Fallout Shelter در سال ۲۰۱۵ به صورت رایگان عرضه شد و توانست از همان روز عرضه به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

در بازی رایگان Fallout Shelter شما در نقش مدیر یکی از پناهگاه‌های متعدد دنیای فال‌اوت قرار می‌گیرید و باید هر آنچه که از دستتان بر می‌آید برای جلب رضایت ساکنین پناهگاه انجام دهید. مدیریت منابع و غذا، مراقبت از سلامتی ساکنین و موارد دیگر مدیریتی از جمله وظایف شما هستند. این بازی نیز یک گزینه خوب برای تجربه در مترو است.

دانلود Fallout Shelter از گوگل پلی

I Love Hue

یکی دیگر از بازی‌های بسیار مناسب برای تجربه در مترو، بازی I Love Hue است. در این بازی پازل، کاربر با صفحه‌ای پر از موزاییک‌های رنگی روبه‌رو می‌شود که باید با جابجایی این موزاییک‌های رنگی، به طیف‌های واقعی رنگ‌ها برسید.

این بازی رایگان توانست خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل در میان طرفداران بازی‌های فکری تبدیل شود. تا حدی که نسخه دوم بازی نیز با نام I Love Hue Too چندی بعد برای گوشی‌های موبایل عرضه شد. اگر از نسخه اول بازی خوشتان آمد، تجربه I Love Hue Too را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

دانلود I Love Hue از گوگل پلی

دانلود I Love Hue Too از گوگل پلی