۱۰ برنامه کاربردی اندروید

۱۰ برنامه کاربردی اندروید

نرم‌افزارهای گوشی‌های هوشمند را شاید بتوان یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این دستگاه‌ها میان مردم دانست. از سال ۲۰۰۸ که اولین نسخه از اندروید به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت و شاهد عرضه گوشی‌های با این سیستم عامل به بازار بوده‌ایم، این سیستم عامل پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده است.

گوگل پلی استور نیز به عنوان فروشگاه رسمی اندروید در طی این سال‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده است. از طرف دیگر، محبوبیت این سیستم عامل و راحتی توسعه دادن نرم‌افزارهای مختلف برای آن، باعث شده است که هر روزه شاهد عرضه نرم‌افزارها و بازی‌های زیادی روی این فروشگاه باشیم. بازارهای متفرقه دیگری برای نصب برنامه‌های مختلف روی اندروید وجود دارند که این بازارها نیز شاهد عرضه نرم‌افزارهای بسیاری به صورت روزانه هستند.

معرفی اپلیکیشن‌ها

اما در میان خیل عظیمی از نرم‌افزارها، پیدا کردن برنامه‌های کاربردی که واقعا بتوانند تجربه کاربر را در استفاده از گوشی بهبود بخشند، کار بسیار دشواری است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله تعدادی از این نرم‌افزارهای کاربردی را معرفی کنیم تا با دانلود و نصب آن‌ها روی گوشی‌های اندرویدی خود، تجربه بهتری از کار با گوشی داشته باشید.

Google Keep 

بسیاری از ما از گوشی‌های همراه خود به عنوان ابزاری برای یادداشت‌برداری استفاده می‌کنیم. علاوه براین، درست کردن لیست خرید یا کارهایی که باید انجام دهیم نیز از دیگر موارد کاربرد موبایل‌هاست. نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که بسیاری از این کارها را انجام می‌دهند اما گوگل کیپ، به عنوان نرم‌افزار رسمی گوگل امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اولین نکته مثبت گوگل کیپ این است که با حساب کاربری جیمیل شما کار می‌کند و به این ترتیب می‌توانید هر جایی که باشید از طریق حساب کاربری گوگل خود به یادداشت‌هایتان دسترسی پیدا کنید. قابلیت نقاشی کردن، درست کردن فهرست‌های مختلف، حالت شب، یادداشت برداری از طریق حرف زدن در میکروفن و قابلیت لیبل گذاری برای فهرست‌ها از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است.

 دانلود Google Keep از گوگل پلی

Duolingo

نرم‌افزار Duolingo یکی از بهترین نرم‌افزارها برای یادگیری زبان‌های جدید است. نسخه رایگان این برنامه شامل ۴۲ زبان زنده دنیا است که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید و شروع به یادگرفتن زبان مورد نظر کنید.

رویکرد این اپلیکیشن برای یاد دادن زبان، درس‌های کوتاه و جذاب از لحاظ بصری است که به کاربر در یاد گرفتن یک زبان جدید کمک شایانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های جالب دولینگو، آموزش صحبت کردن است. به این ترتیب که عبارتی روی صفحه نقش می‌بندد و کاربر باید آن را بخواند. در این حالت نرم‌افزار صدای شما را ضبط می‌کند و با تحلیل صدای شما ایرادات شما را گوشزد می‌کند. نرم‌افزار دولینگو برای یادگیری لغات زبان‌های دیگر نیز بسیار کاربردی است.

   دانلود Duolingo از گوگل پلی

Bitwarden

گذرواژه یا پسورد یکی از مهم‌ترین دارایی‌های ما در دنیای دیجیتال امروز است. تقریبا برای هر وب‌سایتی باید گذرواژه منحصر بفردی انتخاب کنید. هر وب‌سایتی نیز برای یک گذرواژه قوانین مخصوص خود را دارد. همه این مسائل دست به دست همه داده است تا حفظ کردن تمامی گذرواژه‌های وب‌سایت‌ها برای افراد به کاری غیر ممکن تبدیل شود. اینجاست که نرم‌افزار بیت‌واردن به کمک شما می‌آید.

کاربر می‌تواند با استفاده از این نرم‌افزار تمامی گذرواژه‌های خود را در یک نرم‌افزار امن ذخیره کند و فقط از این به بعد نیاز است که یک گذرواژه‌ که گذرواژه اصلی نرم‌افزار Bitwarden است را به خاطر بسپرد. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جذاب این نرم‌افزار قابلیت استفاده از حساب کاربری‌تان در دستگاه‌های دیگر است.

به این ترتیب اگر دو یا چند دستگاه داشته باشید (دو گوشی یا یک تبلت و یک گوشی و موارد این چنینی) می‌توانید با حساب کاربری Bitwarden خود وارد شوید و به تمامی گذرواژه‌های خود در دستگاه‌های دیگر دسترسی داشته باشید. این نرم‌افزار قابلیت تولید کردن پسوردهای بسیار قوی منحصر بفرد را نیز دارد.

 دانلود ‌Bitwarden از گوگل پلی

Snapseed

یکی دیگر از کاربردهای بسیار محبوب گوشی‌های هوشمند، عکاسی است و به همین دلیل دوربین گوشی برای خیلی از افراد اهمیت بسیار بالایی دارد. اما دوربین خوب شاید به تنهایی نتواند آنطور که شما می‌خواهید لحظات شما را ثبت کند. اینجاست که اهمیت نرم‌افزارهای ویرایش عکس مشخص می‌شود. نرم افزارهایی که به کاربر اجازه می‌دهد جنبه‌های مختلفی از عکس خود را ویرایش و دستکاری کند. یکی از بهترین نمونه از این دست از برنامه‌ها، نرم‌افزار Snapseed است. نرم‌افزاری رایگان و متعلق به گوگل که قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ابزارها و فیلترهای مختلف در کنار قابلیت ویرایش تمامی جنبه‌های عکس از ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار Snapseed محسوب می‌شود. قابلیت پشتیبانی از فایل‌های عکس با پسوند RAW و همچنین ویژگی به اشتراک گذاری عکس‌های ویرایش شده از دیگر امکانات نرم‌افزار Snapseed به حساب می‌آیند.

 دانلود Snapseed از گوگل پلی

1DM

با قدرتمندتر شدن روزانه گوشی‌های هوشمند، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ تمامی کارهای خود را با گوشی‌شان انجام دهند. فیلم دیدن، بازی کردن، مطالعه کردن و وب‌گردی همه کارهایی هستند که تا چند سال پیش فقط با کامیپوتر یا لپ‌تاپ میسر بود اما امروزه، خیلی از افراد تمامی این کارها را با گوشی خود انجام می‌دهند.

به همین دلیل بسیار پیش آمده که در هنگام کار با گوشی مجبورشده‌ایم فایلی با حجم بالا را دانلود کنیم. می‌خواهد این فایل فیلم یا قسمتی از یک سریال یا یک آلبوم موسیقی یا یک بازی برای گوشی باشد. در هنگام دانلود فایل‌های حجیم نیز اگر اینترنت گوشی شما با مشکل روبه‌رو شود، این امکان وجود دارد که کل دانلود شما لغو شود.

اینجاست که نرم‌افزار 1DM به کمک شما می‌آید. این نرم‌افزار که به کاربر اجازه می‌دهد که به راحتی فایل‌های متعدد و با حجم بالا را دانلود و تمامی دانلودها را مدیریت کند. متوقف کردن و ادامه دادن دانلودها و همچنین دانلود تورنت نیز از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار است. 1DM در دو نسخه رایگان (با نشان دادن تبلیغ) و 1DM+ به صورت پولی در گوگل پلی برای دانلود در دسترس قرار دارد.

 دانلود نسخه رایگان 1DM از گوگل پلی

ZArchiver

اگر با گوشی خود زیاد وب‌گردی می‌کنید وعادت به دانلود کردن فایل‌های مختلف دارید، به احتمال بسیار زیاد با فایل‌هایی روبه‌رو شده‌اید که دارای پسوندهایی از قبیل rar یا zip بوده‌اند. این پسوندها به این معنی است که فایل دانلود شده به صورت فشرده است و برای استفاده از آن باید آن را از حالت فشرده خارج کنید. برای این منظور نرم‌افزارهای بسیار زیادی در گوگل پلی وجود دارند ولی نرم‌افزار ZArchiver در زمره بهترین این نرم‌افزارهاست.

علاوه بر خارج کردن فایل‌های فشرده از این حالت، ZArchiver به شما اجازه می‌دهد که فایل‌های درون گوشی خود را نیز فشرده‌سازی کنید. این نرم‌افزار از تمامی پسوندهای معروف و پرکاربرد فشرده‌سازی پشتیبانی می‌کند.

 دانلود ZArchiver از گوگل پلی

Moon+ Reader

با اینکه در سال‌های اخیر شاهد محبوب‌تر شدن کتاب‌خوان‌های الکترونیکی هستیم، اما بسیاری از کسانی که کتاب خواندن را دوست دارند، ترجیح می‌دهند که این کار را روی گوشی‌های هوشمند خود انجام دهند. با توجه به بهتر شدن هر ساله کیفیت صفحات نمایش این دستگاه‌ها نیز، خواندن کتاب یا کتاب‌های مصور به کاری لذت‌بخش تبدیل شده است.

از طرف دیگر کتاب‌های دیجیتالی و کتاب‌های مصور با پسوندهای مختلفی عرضه می‌شوند و پیدا کردن نرم‌افزاری که بتواند ضمن پشتبیانی از تمامی این فرمت‌ها کارایی خوبی نیز داشته باشد، کاری بسیار دشوار است. اینجاست که نرم‌افزار Moon+ Reader به کمک شما می‌آید.  قابلیت تغییر اندازه متن، هایلایت کردن، تغییر فونت و حتی تغییر شمایل ظاهری اپلیکیشن همگی از ویژگی‌های این نرم‌افزار محسوب می‌شوند.

این نرم‌افزار در دو نسخه رایگان و پولی در گوگل‌پلی قرار دارد که نسخه پولی ضمن نداشتن هرگونه تبلیغی، چند ویژگی اضافه به همراه قابلیت مشاهده و ویرایش فایل‌های PDF را در خود جای داده است.

دانلود نسخه رایگان Moon+ Reader از گوگل پلی

Network Speed

تصور کردن گوشی موبایل بدون اینترنت در زندگی امروز به امری تقریبا غیر ممکن تبدیل شده است و بسیاری از ویژگی‌ها و امکانات گوشی زمانی در دسترس قرار می‌گیرد که گوشی شما به اینترنت متصل باشد. اما استفاده بسیار زیاد از اینترنت نیز باعث می‌شود حجم شما سریع تمام شود یا حتی ممکن است نرم‌افزارهایی روی گوشی شما نصب باشد که از حجم اینترنت بدون اطلاع شما استفاده کند.

اینجاست که نرم‌افزارهایی مانند Network Speed به کمک شما می‌آیند.

این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد که تمامی فعالیت‌های شبکه‌ای گوشی خود را رصد کنید. با استفاده از Network Speed می‌توانید بدانید که چه نرم‌افزارهایی چه مقدار حجم از اینترنت شما مصرف کرده‌اند یا می‌توانید به صورت روزانه گزارش مصرف کلی اینترنت خود را مشاهده کنید و حتی برای آن حد تعریف کنید.

اما اصلی‌ترین ویژگی‌ این نرم‌افزار، قابلیت دیدن سرعت اینترنت در همه حال است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید سرعت اینترنت خود را روی نوار اعلانات یا بخش تنظیمات سریع قرار دهید تا با یک نگاه به این بخش متوجه شوید که اینترنت شما به چه سرعتی در حال کار است.

 دانلود Network Speed از گوگل پلی

PowerAmp

یکی دیگر از کاربردهای فوق‌العاده زیاد گوشی‌های هوشمند، استفاده از آن‌ها به عنوان پخش کننده موسیقی است. با این حال در چند سال اخیر سرویس‌های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای، تایدال و حتی یوتیوب میوزیک، رفتار کاربران را در گوش دادن به موسیقی تغییر داده‌اند.

دلیل محبوبیت این نوع نرم‌افزارها نیز در قابلیت‌هایی است که به کاربران ارائه می‌دهند. شما دیگر نیاز نیست که نگران حجم گوشی خود باشید یا نگران این موضوع باشید که آلبوم موسیقی جدیدی را که شب گذشته دانلود کرده‌اید، فراموش کرده‌اید که به گوشی خود منتقل کنید. فقط نیاز است که به اینترنت دسترسی داشته باشید تا بتوانید به آرشیو فوق‌العاده‌ای از موسیقی‌ها دسترسی داشته باشید.

اما این نرم‌افزارها محدودیت‌هایی نیز دارند که افراد بسیاری ترجیح می‌دهند به روش قدیم یعنی منتقل کردن فایل‌ها به گوشی به موسیقی خود گوش دهند.

بهترین نرم‌افزار موجود در گوگل پلی برای گوش دادن به موسیقی نرم‌افزار PowerAmp است. یک اکولایزر فوق‌العاده جامع و پشتیبانی از بسیاری از فرمت‌های رایج موسیقی (حتی فرمت با کیفیت بالای flac) مواردی هستند که PowerAmp را به بهترین پخش کننده اندروید تبدیل کرده است. این نرم‌افزار با برچسب قیمت ۸ دلاری در گوگل پلی قرار دارد.

 دانلود PowerAmp از گوگل پلی

MX Player 

همان‌طور که بالاتر نیز اشاره کردیم، گوشی‌های هوشمند به دستگاه‌هایی تبدیل شده‌اند که کارهای زیادی انجام می‌دهند و به همین دلیل خیلی از افراد برای رفع کردن تمامی نیازهای خود اعم از نیازهای شخصی، کاری و حتی سرگرمی به گوشی‌های هوشمند خود متکی هستند. فیلم دیدن روی گوشی نیز به یکی از کارهای رایج بین مردم تبدیل شده است.

نرم‌افزار MX Player یکی از بهترین نمونه‌ نرم‌افزارهای پخش ویدیو است. پشتیبانی از تمامی فرمت‌های رایج ویدیو، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی، پشتیبانی از انواع و اقسام زیرنویس‌ها و پوسته‌های مختلف ظاهری از ویژگی‌های MX Player هستند.

 دانلود MX Player از گوگل پلی