بهترین ترفندهای اندروید ۱۴

بهترین ترفندهای اندروید 14

اندروید ۱۴، جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوشی‌های همراه گوگل است. پیش از تعطیلات سال نو، گوشی باند نیز با دریافت یک بروزرسانی بسیار بزرگ، از اندروید ۱۳ به اندروید ۱۴ بروزرسانی شد.

گوگل هر سال با عرضه نسخه جدیدی از اندروید، ویژگی‌های بسیار زیادی را به گوشی‌های همراهی که از آن استفاده می‌کنند، می‌آورد. جدیدترین نسخه اندروید نیز از این قاعده مستثنی نیست و ویژگی‌های بسیار زیادی توسط این بروزرسانی به گوشی‌های همراه دارای اندروید ۱۴ اضافه شده است. در این مقاله نگاهی به بهترین و جالب‌ترین ترفندهای اندروید ۱۴ انداخته‌ایم. البته بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که در مقاله‌ای که چندی پیش با عنوان ترفندهای سیستم عامل اندروید در بلاگ داریا منتشر شد، برخی از ترفندهای کلی اندروید را برشمردیم و این مقاله صرفا به ویژگی‌های مربوط به اندروید ۱۴ پرداخته است.

قابلیت شخصی‌سازی لاک‌ اسکرین

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های اضافه شده به اندروید ۱۴، قابلیت شخصی‌سازی صفحه قفل گوشی است. گوگل در جدیدترین نسخه از اندروید، به کاربران این قابلیت را داده است که بتوانند صفحه قفل گوشی خود را به طور کامل شخصی‌سازی کنند.

کاربران می‌توانند از طریق این ویژگی، مدل ساعت نمایان روی صفحه قفل گوشی را تغییر دهند، سایز و رنگ آن را به دلخواه عوض کنند و می‌توانند دکمه‌های دسترسی سریع روی صفحه قفل را تغییر دهند. برای دسترسی به تنظیمات شخصی‌سازی صفحه قفل نیز کافی است انگشت خود را برای چند ثانیه روی صفحه قفل گوشی نگه دارید و زمانی که گزینه «شخصی‌سازی» نمایان شد، روی آن کلیک کنید.

قابلیت «کشیدن و رها کردن» متون و تصاویر بین نرم‌افزارها

مدت‌ها است که سیستم عامل اندروید از ویژگی کپی و جایگذاری کردن پشتیبانی می‌کند. قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر و متون خود را کپی کرده و در نرم‌افزارهای دیگر از آن‌ها استفاده کنند. در اندروید ۱۴، استفاده از این ویژگی بسیار راحت‌تر شده است. دیگر نیازی نیست که پس از انتخاب تصویر یا بخشی از متن گزینه کپی کردن را انتخاب کنید. با کشیدن متن یا عکس انتخاب شده و تعویض کردن نرم‌افزار، می‌توانید به راحتی محتوای مورد نظر را رها کنید تا در نرم‌افزار جدید شاهد جایگذاری شدن آن باشید.

 تغییر واحدهای اندازه‌گیری و تقویم به صورت سیستمی

بسیار پیش آمده است که هنگامی که برای اولین بار نرم‌افزاری که با واحدهای اندازه‌گیری یا تقویم سر و کار دارد را باز کرده‌اید، شاهد واحدهای اندازه‌گیری‌ای بوده‌اید که با واحدهای رایج در کشور یا منطقه شما فرق داشته باشد. مانند استفاده از فارنهایت به جای سانتی‌گراد یا آغاز هفته از دوشنبه به جای شنبه. در اندروید ۱۴ کاربر می‌تواند این تنظیمات را به صورت سیستمی و یک بار برای همیشه تغییر دهد تا پس از نصب نرم‌افزارهای جدید، دیگر خیال کاربر از بابت درست بودن واحدهای اندازه‌گیری و تقویمی راحت باشد.

بزرگ کردن اندازه نوشته‌های گوشی تا ۲۰۰ درصد

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که سایز نوشته‌های گوشی خود را بزرگ‌تر کنند تا بتوانند راحت‌تر محتوای درون گوشی را بخوانند. در اندروید ۱۴ کاربران می‌توانند تا ۲۰۰ درصد سایز فونت را افزایش دهند. یکی از ویژگی‌های این قابلیت نیز این است که با بزرگ کردن اندازه فونت،‌ نسبت دیگر موارد روی صفحه گوشی به هم نمی‌ریزد و همه چیز بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

همچنین در اندروید ۱۴ کاربران می‌توانند از طریق تنظیمات قرار گرفته روی نوار اعلانات و با استفاده از کاشی مربوطه، خیلی سریع و به راحتی سایز فونت گوشی را تغییر دهند.

تنظیم حجم صدا به طور مجزا برای اعلان‌ها و زنگ گوشی

یکی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۴، به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور مجزا حجم صدای اعلان‌ها و زنگ گوشی را تنظیم کند. به این ترتیب کاربر این امکان را دارد تا به صورت دلخواه و مجزا، میزان صدای زنگ‌ گوشی، نوتیفیکیشن‌ها، صدای تماس و صدای محتوای چند رسانه‌ای را تنظیم کند.

اندروید ۱۴، ویژگی‌های بسیار زیاد دیگری را نیز در خود جای داده است. اما ما در این مقاله سعی کردیم تا جالب‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل را مرور کنیم. می‌توانید برای دیدن فهرست کامل تغییرات، به وب‌سایت رسمی اندروید ۱۴ مراجعه کنید.