هر آن چیزی که باید درباره‌ی سیستم عامل داریا باند بدانید

 هر آن چیزی که باید درباره‌ی سیستم عامل داریا باند بدانید

داریا باند موبایل هوشمندی است که می‌توان گفت دروازه‌ای برای رسیدن به فرصت‌های جدید را به روی شما باز می‌کند که همچنین با استفاده از به‌روزترین و جدیدترین فناوری در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزار، تجربه‌ای فراتر از انتظار را برای کاربران ایجاد می‌کند. DariaOS برگرفته از سیستم عامل اندروید دارای گواهینامه MADA، با گذراندن بیش از 2 میلیون و 700 هزار تست امنیتی و ساختاری CTS، هم‌اکنون یکی از به‌روزترین و استاندارترین نسخه‌های اندرویدی 13 است. این سیستم عامل با گواهینامه مذکور توانسته کلیه سرویس‌های گوگل (GMS) را به صورت کامل به کاربران خود ارائه دهد.

شرکت داریا با طراحی و مدیریت تولید گوشی هوشمند باند با همکاری شرکای خارجی خود پا به عرصه‌ی پیشرفت تکنولوژی گذاشته است. شایان ذکر است که سیستم عامل داریا، برگرفته از سیستم عامل متن باز اندروید (AOSP) است و به جهت استفاده از خدمات منحصر به فرد در زیست بوم داریا توسعه پیدا کرده است. با توجه به این که منبع کد آن به صورت بومی توسط شرکت داریا توسعه پیدا کرده است، این سیستم عامل به راحتی می‌تواند به بسترهای دیگری که در حاضر موجود هستند مانند: گوگل، داریا و … یا بسترهای در حال توسعه، متصل گردد.

برنامه‌های اصلی و سرویس‌های خدماتی

سیستم عامل داریا شامل 10 برنامه اصلی از جمله: تماس، پیامک، دفترچه تلفن و … همچنین 5 سرویس خدماتی شامل: سرویس ابری، سرویس مکان‌یابی، Push Notification، به‌روزرسانی OTA و پیام‌رسان است؛ البته که شرکت داریا در حال توسعه‌ی این برنامه‌ها، سرویس‌ها و اضافی نمودن قابلیت‌های جدید به آن است.

تا چه زمانی می‌توان به‌روزرسانی گوشی باند را دریافت کرد؟

با توجه به بومی‌سازی سیستم عامل داریا و حفظ حقوق مصرف‌کننده، داریا در نظر دارد که از زمان عرضه به مدت 4 سال به‌روزرسانی سیستم عامل و 8 سال به‌روزرسانی حفره‌های امنیتی برای گوشی‌های هوشمند داریا ارسال کند.