دستان باکلام

اختلال شنوایی می‌تواند چالش‌های زیادی را برای افراد در زندگی روزمره ایجاد کند. اولین مشکل ارتباط با دیگران است که خود می‌تواند مانع بزرگی باشد و درگیر شدن در گفتگوها، ایجاد روابط و مشارکت در موقعیت‌های اجتماعی را دشوار کند. این چالش‌ها می‌توانند منجر به سرخوردگی و احساس انزوا شوند و پیشرفت افراد در زندگی شخصی و حرفه‌ای را دشوار کنند. علاوه بر این، افراد ناشنوا و کم‌شنوا ممکن است در دسترسی به اطلاعات نیز با چالش‌هایی مانند اطلاعیه‌ها در مکان‌های عمومی یا دستورالعمل‌های بسته‌بندی محصولات مواجه شوند. به طور کلی، فقدان امکانات رفاهی و حمایتی برای افراد ناشنوا و کم‌شنوا می‌تواند به طور قابل توجهی فرصت‌ها و کیفیت زندگی آن‌ها را محدود کند.

 

ایده‌ی راه‌اندازی پروژه‌ی دستان باکلام

داریا معتقد است که همه سزاوار دسترسی برابر به فناوری و مزایایی که ارائه می‌شود هستند. همه می‌دانیم که مشتریان ناشنوا و کم‌شنوا هنگام استفاده و نگهداری از تلفن خود با چالش‌های منحصر به فرد و بیشتری روبرو هستند. به همین دلیل است که داریا یک تیم اختصاصی از متخصصان ایجاد کرده‌است که برای ارائه پشتیبانی و کمک مورد نیاز این مشتریان آموزش‌های ویژه دیده‌اند.

قبل از راه‌اندازی پروژه دستان با کلام، طبق گزارش‌ها تیم مربوطه در داریا متوجه این موضوع شدند که با توجه به محدودیتی که برای ناشنوایان در خصوص ارتباط با جامعه وجود دارد بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند برخی از فعالیت‌های روزانه‌ی خود را برای مثال تعمیرات گوشی‌های خود را شخصا انجام ندهند و این کار را به شخص دیگری واگذار کنند. هر کدام از ما باید درخصوص بهبود زندگی این افراد و استفاده‌ی راحت‌تر آن‌ها از خدمات شهروندی تلاش کنیم. در این راستا داریا به عنوان برگترین واردکننده‌ی گوشی‌های سامسونگ و یکی از بهترین شرکت‌های خدمات پس از فروش در ایران، با توجه با گستردگی مخاطبین خود با پروژه‌ی دستان با کلام سعی در برداشتن قدمی رو به جلو در این راستا برداشت.

 

خدمات ویژه‌ی دستان با کلام

این پروژه با هدف ارائه خدمات گارانتی و تعمیرات گوشی به ناشنوایان راه‌اندازی شد. بیش از 30 نفر از پرسنل داریا، در دوره‌های یادگیری زبان اشاره شرکت کردند و بدین ترتیب در هر یک از شعبه‌های داریا حداقل یک نیروی مسلط به زبان اشاره برای ارائه خدمات لازم و پاسخگویی به سوالات این عزیزان مستقر شدند. خدمات پس از فروش داریا شامل طیف وسیعی از گزینه‌ها، از مشاوره تلفنی گرفته تا قرار ملاقات حضوری است، که همگی به این منظور طراحی شده‌اند که اطمینان حاصل شود که مشتریان ناشنوا و کم شنوا در زمان نیاز به کمک مورد نیاز خود دسترسی دارند. در شعب داریا، راهنمایی‌های تخصصی در مورد راه‌اندازی و استفاده از تلفن و همچنین خدمات عیب‌یابی و تعمیر برای هر گونه مشکلی که ممکن است ایجاد شود به ناشنوایان عزیز ارائه می‌شود. یادگیری زبان اشاره برای پرسنل داریا، تحت نظر فدراسیون ناشنوایان و با توجه کامل به استانداردهای لازم انجام شد.

 

استقبال ویژه از پروژه‌ی دستان باکلام

در روزهای ابتدایی راه‌اندازی و معرفی این پروژه‌، اولین مشتری ناشنوای داریا در پاساژ چارسو به شعبه مراجعه کرد و توانست به راحتی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. پس از آن این پروژه بسیار مورد توجه قرار گرفت و استقبال بسیار خوبی از آن شد. داریا، متعهد است که فناوری را برای همه در دسترس قرار دهد.