جعبه سبز داریا

جعبه سبز داریا

داریا به عنوان یک شرکت در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند و خدمات پس از فروش، معتقد است شناخت تأثیر این صنعت بر محیط‌زیست امری ضروری است. فرآیند تولید گوشی‌های هوشمند شامل استفاده از مواد و منابع مختلف از جمله فلزات کمیاب، پلاستیک و سوخت‌های فسیلی است. این مواد اغلب از طریق کارهایی که برای محیط زیست مضر هستند، مانند استخراج معادن و حفاری، به دست می‌آیند. علاوه بر این، دور ریختن گوشی‌های هوشمند و اجزای آن‌ها می‌تواند به زباله‌های الکترونیکی کمک کند، که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا تجزیه شوند و مواد شیمیایی مضر در محیط منتشر شوند.

حفاظت از محیط زیست، مسئولیت همگانی

این مسئولیت داریا به عنوان یک شرکت است که با اجرای شیوه‌های پایدار در سراسر فرآیند تولید، خدمات پس از فروش و بازیافت، تأثیرات زیست‌محیطی خود را به حداقل برساند. این شامل کاهش استفاده از منابع تجدیدناپذیر، به حداقل رساندن ضایعات و ترویج بازیافت مسئولانه است. با اولویت دادن به پایداری زیست‌محیطی، اطمینان حاصل می‌شود که نه تنها کسب‌وکارها سودآور است، بلکه از نظر اجتماعی مسئولیت‌پذیر و آگاه به محیط‌زیست است.

کاهش مصرف کاغذ راهی برای نجات زمین

دنیای امروز نیازمند کاهش مصرف کاغذ و حرکت به سمت راه حل های دیجیتال وجود دارد. استفاده بیش از حد از کاغذ نه تنها موجب جنگل‌زدایی می‌شود، بلکه مقدار قابل توجهی زباله نیز تولید می‌کند که به محل های دفن زباله ختم می‌شود. در مواردی مثل بسته‌بندی گوشی‌های هوشمند، نیاز به مقوا برای بسته‌بندی قابل حذف نیست اما داریا همواره در تلاش بوده است تا راه‌هایی برای به حداقل رساندن استفاده از کاغذ و اتخاذ جایگزین‌های سازگار با محیط زیست پیدا کند. این امر به ویژه برای شرکت‌هایی که به شدت به کاغذ برای فعالیت‌های روزانه خود متکی هستند، بسیار مهم است. برای مثال در داریا، استفاده از سیستم یکپارچه برای فرآیندها، درحال جایگزینی کامل کاغذ است. این مسئولیت جمعی ما است که تغییرات کوچکی در عادات روزانه خود ایجاد کنیم تا آینده‌ای سبزتر و پاک‌تر برای نسل‌های آینده تضمین کنیم.

ایده راه‌اندازی پروژه جعبه‌ی سبز

در داریا بسته‌بندی نقش مهمی در محافظت از محصولات در طول فرآیند ارسال آن‌ها به شعب و نمایندگی‌ها و تضمین کیفیت آن‌ها ایفا می‌کند؛ اما همین بسته‌بندی‌ها تأثیر قابل توجهی بر محیط‌زیست دارند. به همین دلیل داریا به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین خدمات پس از فروش در ایران توسعه‌ی روش‌های بسته‌بندی را در اولویت قرار داده‌است که ردپای محیطی خود را به حداقل برساند و در عین حال نیازهای مشتریان خود را برآورده کند. با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و کاهش زباله، نه تنها از سیاره زمین محافظت می‌شود، بلکه همگان تعهد خود را برای ایجاد آینده‌ای بهتر نشان می‌دهیم.

جعبه‌ی سبز داریا چیست؟

پروژه‌ی جعبه‌ی سبز داریا در راستای کمک به اهداف داریا در زمینه حفاظت از محیط راه‌اندازی شد. بر اساس این پروژه جعبه‌های ارسال گوشی‌های تعمیر شده در داریا در جعبه‌های سبز برای مشتریان ارسال می‌شود. این جعبه‌ها با استفاده از مواد بازیافت شده و سازگار با محیط زیست تولید شده‌اند و پس از استفاده نیز به راحتی قابل بازیافت هستند. در این جعبه‌ها یک نوعی از بذر نیز وجود دارد که با کاشتن جعبه سبز و به یک گیاه تبدیل می‌شود.

ما معتقدیم که با انتخاب بسته بندی های سازگار با محیط زیست، می‌توانیم به حفظ سیاره برای نسل‌های آینده کمک کنیم و در عین حال راه حل های بسته‌بندی باکیفیت و موثر را ارائه دهیم. با استفاده از هر جعبه‌ی سبز ما یک قدم برای رسیدن به آینده‌ای سبزتر برمی‌داریم